Sunday, 13 April 2014

My BOBO


BoBo

cian Bobo kena park luar
Tu la; Tunnye pun satu
xmau beli sticker kolej..

HUhU disebabkan malas,, 
BOBO jadi mangsa keadaan
sorry 
BoBo 
>>>>
gambar hiasan :)





#Sem depan kite apply kan ye BOBO#



Saturday, 12 April 2014

Mujahidatul Jannah


NASYID !!!

tak terpikir pulak nak participate in Nasyid team
even aq nie suka singing kat dapur/bilik air...
tapi kenangan di Matrik...
sampai sekarang 
menyebbkan aq kangen sgt dengan kekawan ^^

SEMAC College 2011

bcoz of certificate in Matric..
i join my group..
perh dalam masa yang singkat
kami bertungkus lumus..

pilih lagu, berlatih, pikir step..
macam2 la



group mujahidatul Jannah:
# yat
#ummi
#nisa
#zureen
#ros
dan kawan2 yang lain

@kenangan ini sampai bila2 menjadi sweet moment..
feeling want back to matric time....
:'(

AuratKu MaruahKu

DEFINISI AURAT

>> menutupi dari pandangan manusia, jin, dan malaikat <<


#kain/pakaian dapat menutup pandangan mereka terhadap aurat manusia.........................

peristiwa yang di alami oleh Ummul Mukminin Aisyah r.a...............................................................

BEliau pernah meminta kepada Rasulullah SAW
 supaya memberitahukan kepadanya 
bila malaikat JIbril datang kepada baginda. 
Maka setelah Jibril hadir, 
Baginda memberitahukan kepada Aisyah, 
Lalu Aisyah membuka kerundungnya 
kerana ingin tahu Malaikat Jibril itu.

MAka ketika kerundungnya terbuka
Rasulullah mengatakan :
"Malaikat sudah PERGI"
Maka tahu lah Aisyah Bahawa yang datang itu
betul Malaikat kerana Malaikat tidak 
mahu melihat Wanita yang Terbuka Auratnya.

::: PEringatan: Kain yang tipis/nipis, tembus pandang atau berlubag2 sudah tentu x menutup aurat.
Pakaian yang sempit/ ketat x dibenarkan...............



SHARING IS CARING
bY rose

Friday, 11 April 2014

My instinct

Someone Special ????

Kalau ikut Omputihnye:
.someone who makes you to feel special..someone who loves you...who would do anything to make you happy...someone who you cant live without...someone who is for you

hihihi
Bunyinye macam sweet ja.....
TAPI apa kan nasib....
BElUM lagi kan.....

bercakap pasal my instinct nie,... memang la setiap manusia itu ditakdirkan hidup berpasang-pasangan,....
tapi di zaman ini......nak cari yang betul2 sejati, gentle and so bla..bla..bla .. agak payah..
bukan macam nak p cari ikan kat pasar... napak segar tapi tgk2 bayak bahan kimia... 
kan bawa penyakit nant..
PARAH .. :'(

aq pernah juga alami perasan debab-debuk 
bila jupe someone but my mind said maybe itu secara kebetulan.... 
kadang2 sebelum someone tu muncul....
 hati nie dah debab-debuk... 
aish.... rasa mcm parah pulak... 
dah la merujuk pada same person... 
pandai pulak hati  nie nak main2.. erm...

##TAPI APA2 PUN... segala apa yang terjadi dalam HIDUP kite nie... SEmuanya telah di atur oleh DIA..... so, Don't worry be happy... :)


#tiada kaitan dengan sesiapa pun.... :)

Thursday, 10 April 2014

MiMpi

selepas baca SILAKAN SHARE.....
Daripada Abdul Rahman Bin Samurah ra berkata, Nabi Muhammad saw bersabda:
"Sesungguhnya aku telah mengalami mimpi-mimpi yang menakjubkan pada malam aku sebelum di Israqkan........"
 

1. Aku telah melihat seorang dari umatku telah di datang oleh malaikatul maut dengan keadaan yg amat mengerunkan untuk mengambil nyawanya,maka malaikat itu terhalang perbuatannya itu disebabkan oleh KETAATAN DAN KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA IBUBAPANYA. 

2. Aku melihat seorang dari umatku telah disediakan azab kubur yang amat menyiksakan, diselamatkan oleh berkat WUDUKNYA YANG SEMPURNA.
 

3. Aku melihat seorang dari umatku sedang dikerumuni oleh syaitan-syaitan dan iblis-iblis lakhnatullah, maka ia diselamatkan dengan berkat ZIKIRNYA YANG TULUS IKHLAS kepada Allah.
 

4. Aku melihat bagaimana umatku diseret dengan rantai yang diperbuat daripada api neraka jahanam yang dimasukkan dari mulut dan dikeluarkan rantai tersebut ke duburnya oleh malaikut Ahzab,tetapi SOLATNYA YANG KHUSUK DAN TIDAK MENUNJUK-NUNJUK telah melepaskannya dari seksaan itu.
 

5. Aku melihat umatku ditimpa dahaga yang amat berat, setiap kali dia mendatangi satu telaga di halang dari meminumnya,ketika itu datanglah pahala PUASANYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT memberi minum hingga ia merasa puas.
 

6. Aku melihat umatku cuba untuk mendekati kumpulan para nabi yang sedang duduk berkumpulan-kumpulan, setiap kali dia datang dia akan diusir, maka menjelmalah MANDI JUNUB DENGAN RUKUN YANG SEMPURNANYA sambil ke kumpulanku seraya duduk disebelahku.
 

7. Aku melihat seorang dari umatku berada di dalam keadan gelap gelita di sekelilingnya, sedangkan dia sendiri di dalam keadaan binggung, maka datanglah pahala HAJI DAN UMRAHNYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT lalu mengeluarkannya dari kegelapan kepada tempat yang terang-benderang.
 

8. Aku melihat umatku cuba berbicara dengan golongan orang mukmin tetapi mereka tidak pun membalas bicaranya,maka menjelmalah SIFAT SILATURRAHIMNYA DAN TIDAK SUKA BERMUSUH-MUSUHAN SESAMA UMATKU lalu menyeru kepada mereka agar menyambut bicaranya,lalu berbicara mereka dengannya.
 

9. Aku melihat umatku sedang menepis-nepis percikan api ke mukanya, maka segeralah menjelma pahala SEDEKAHNYA YANG IKHLAS KERANA ALLAH SWT lalu menabir muka dan kepalanya dari bahaya api tersebut



BERSABDA RASULULLAH SAW: "SAMPAIKANLAH PESANANKU KEPADA UMATKU

YANG LAIN WALAUPUN DENGAN SEPOTONG AYAT"